لغزیدن دندان دیابت بیماری مطالعه

لغزیدن: دندان دیابت بیماری مطالعه بیماران دیابتی اخبار پزشکی

گت بلاگز اخبار پزشکی نفخ شکم را با ۱۰ روش کاربردی و راحت کم کردن دهید

نفخ کردن یکی از آزاردهنده‌ترین پرسشها معده است که تقریبا همه مردم دنیا آن را تجربه کرده‌اند. بعد از خوردن بعضی مواد غذایی، معده باد می‌کند و فشار زیادی را به شک

نفخ شکم را با ۱۰ روش کاربردی و راحت کم کردن دهید

نفخ شکم را با ۱۰ روش کاربردی و راحت کم کردن دهید

عبارات مهم : باکتری

نفخ کردن یکی از آزاردهنده ترین پرسشها معده است که تقریبا همه مردم دنیا آن را تجربه کرده اند. بعد از خوردن بعضی مواد غذایی، معده باد می کند و فشار زیادی را به شکم فرد وارد می کند که چندان خوشایند نیست.

به گزارش گروه تحریریه سایت، نفخ شکم ممکن است در نتیجه بیماری های مختلفی همچون سندروم روده جنبش پذیر پدیدار شود. ولی در اغلب مواقع به خاطر مصرف غذاهای سنگین و نفاخ و داشتن رژیم غذایی ناسالم جهت فرد مسئله ایجاد می کند.

نفخ شکم را با ۱۰ روش کاربردی و راحت کم کردن دهید

اغلب، زمانی که حس می کنید معده تان ورم کرده هست، دچار نفخ شکم شده است اید که بدنبال تجمع بیش از حد گاز معده یا اختلال در حرکت عضلات دستگاه گوارشی روی می دهد.

به همین دلیل، ما در ادامه این مطلب ۱۰ روش راحت را برایتان برشمرده ایم تا با رعایت آنها از میزان مبتلا شدن به نفخ شکم خود بکاهید.

نفخ کردن یکی از آزاردهنده‌ترین پرسشها معده است که تقریبا همه مردم دنیا آن را تجربه کرده‌اند. بعد از خوردن بعضی مواد غذایی، معده باد می‌کند و فشار زیادی را به شک

برای این منظور تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

۱- با حواس جمع غذا میل کنید

یکی از راحت ترین کارها جهت پیشگیری از نفخ شکم این است که سرعت غذا خوردن خود را کم کردن دهید. همچنین اندازه لقمه هایتان را نیز کوچک کنید. هنگامی که حواستان به مقدار غذایی که در دهان می گذارید است و آهسته و کامل آن را می جوید، به مغز هم این وقت را می دهید تا دستورات مورد نیاز جهت هضم سریع تر غذا را به اعضای بدن مخابره کند.

همچنین این امر از بلعیده شدن حباب های هوا به همراه غذا نیز می کاهد؛ هوایی که با غذا وارد معده می شود نخستین عامل جهت ایجاد نفخ در شکم است.

نفخ شکم را با ۱۰ روش کاربردی و راحت کم کردن دهید

منظورمان از اینکه با حواس جمع غذا بخورید این است که به هیچ عنوان در برداشتن و جویدن مواد خوراکی عجله به خرج ندهید و لقمه های خود را بسیار کوچک بردارید. همچنین بهتر است خودتان در منزل غذا تهیه کنید و تا حد امکان از صرف غذا در بیرون از منزل پرهیز کنید.

۲- از مصرف غذاهای نفاخ خودداری کنید

نفخ کردن یکی از آزاردهنده‌ترین پرسشها معده است که تقریبا همه مردم دنیا آن را تجربه کرده‌اند. بعد از خوردن بعضی مواد غذایی، معده باد می‌کند و فشار زیادی را به شک

سبزیجات سبز همانند کلم بروکلی، کلم و کِیل عالی ترین مواد غذایی جهت تامین فیبر و تقویت سیستم گوارش بدن بشمار می روند. ولی با اینکه این سبزیجات سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند، «رافینوز» بسیاری هم دارند. رافینوز نوعی قند است که فقط به کمک باکتری های موجود در معده هضم می شود و تخمیر آن عامل مهم نفخ معده فرد است.

با این تفاسیر همچنان توصیه پزشکان و متخصصان این است که باید این سبزیجات را مصرف کنید. ولی می توانید مقدار مصرف آنها را کم کردن دهید. یا با بخار دادن یا جوشاندن این سبزیجات از مقدار قند موجود در آنها بکاهید تا پرسشها کمتری جهت شکمتان ایجاد کند.

نفخ شکم را با ۱۰ روش کاربردی و راحت کم کردن دهید

۳- مصرف نمک را کم کردن دهید

اگر در اغلب مواقع مسئله نفخ شکم دارید، باید در مصرف نمک خود دقت بیشتری به خرج دهید. خوردن غذاهای مملو از سدیم می تواند موجب کم کردن سرعت دفع آب اضافه به وسیله بدن بشود که این امر باعث می شود احساس کنید معده تان به شدت باد کرده است.

بر اساس استانداردهای بهداشتی هر بزرگسالی باید کمتر از ۱۵۰۰ میلی گرم نمک در طول روز مصرف کند.

توجه داشته باشید که نمک در زیاد غذاهای آماده و اسنک ها موجود هست. اگر شما رژیم غذایی ناسالمی داشته باشید، بدون شک سدیم زیادی وارد بدن خود می کنید که جهت سلامت بدن مضر هستند. اگر خودتان می دانید که مصرف نمکتان بالاست، تلاش کنید حداقل با نوشیدن آب زیاد مقادیر زیادی از آن را از بدن خارج کنید.

۴- مصرف میوه های تازه را زیاد کردن دهید

اگر بنا به هر دلیلی نمک زیادی مصرف کرده اید، توصیه می کنیم مقداری موز بخورید تا از اجتماع آب در معده تان جلوگیری شود. موز مملو از پتاسیم است و به خوبی می تواند به تنظیم میزان سدیم در بدن پرداخته و از نفخ کردن پیشگیری کند.

همچنین میوه هایی همچون آناناس و پاپایا هم خیلی ساده و سریع ساختمان پروتئین را در سیستم گوارش بدن می شکنند و همین کار باعث می شود تا معده سریع و ساده غذا را هضم کند. بنابراین بعد از خوردن یک غذای سنگین، جهت کمک به هضم آن و پیشگیری از نفخ بهتر است این میوه ها را میل کنید.

۵- چای نعنافلفلی و بابونه بنوشید

دمنوش نعنافلفلی و بابونه هر دو به کم کردن گرفتگی معده و کم کردن درد ناشی از نفخ کردن کمک شایانی می کنند. چای بابونه علاوه بر آرام کردن معده جهت کم کردن دیگر دردهای شکمی نیز بسیار بافایده است.

۶- محصولات پروبیوتیک مصرف کنید

باید بدانید که در معده انسان میلیون ها باکتری زندگی می کنند که ممکن است باعث ایجاد مسئله گوارش در فرد شوند. این پرسشها نیز گاز زیادی در معده تولید می کنند.

با مصرف ماست ها و دیگر محصولات پروبیوتیک می توانید به تنظیم تولید گاز در معده کمک کنید.

گازهای تولیدی به وسیله باکتری های روده، یکی از دلایل مهم نفخ کردن هستند. میزان این باکتری ها در بدن افراد، یکسان نیست.

تحقیقات زیادی نشان می دهند که مصرف مکمل های حاوی پروبیوتیک می تواند به کم کردن تولید گاز و به تبع آن نفخ کمک کند. البته محققان اشاره می کنند با اینکه مصرف پروبیوتیک باعث کم کردن گاز تولیدی معده می شود ولی باعث از بین رفتن نشانه های نفخ نمی شود.

۷- از مصرف الکل قند پرهیز کنید

الکل قند معمولاً به جای شکر معمولی (ساکاروز) در ترکیب با شیرین کننده های مصنوعی جهت زیاد کردن شیرینی استفاده می شود. به صورت کلی این ماده ضرر کمی جهت بدن دارد ولی می تواند باعث بروز مشکلاتی در معده شود. به این خاطر که الکل قند دوست دارد خودش را به باکتری های مجتمع در قسمت زیرین سیستم گوارش برساند تا به کمک آنها هضم شود. ولی گوارش یافتن این قند باعث تولید گاز می شود.

به همین خاطر است که توصیه می کنیم از مصرف الکل قنددوری کنید و به شیرین کننده های طبیعی همانند استیویا روی بیاورید.

الکل قند را می توانیددر انواع نوشیدنی های بدون شکر و آدامس ها پیدا کنید. زایلیتول، سوربیتول و مانیتول، الکل قند هستند. اریتیتول ولی پرسشها کمتری را ایجاد می کند ولی باید در مصرف مقادیر بالای آن احتیاط به خرج داد.

۸- شکم خود را ماساژ دهید

اگر احساس درد شدید ناشی از نفخ شکم دارید، از اعضای خانواده بخواهید که شکم شما را ماساژ دهند. یا اگر می توانید خودتان این کار را انجام دهید. این کار باعث می شود تا غذا به پایین معده حرکت کرده و گرفتگی، فشار و نفخ اضافه آن از بین برود.

۹- ورزش یوگا انجام دهید

اگر بعد از غذا خوردن دچار نفخ شدید شکم شدید به جای خوردن قرص معده، تلاش کنید ۱۵ دقیقه یوگا کنید. این کار باعث آزاد شدن گازهای اضافه شده است و درد و فشار معده را کم کردن می دهد.

حرکاتی که باعث شل شدن شکم می شوند را انجام دهید تا بدهید ترتیب، فشار گرفتگی های شکم کم شده است و غذا راه خود را به پایین معده پیدا کرده و نفخ اضافه نیز از بین برود.

۱۰- آبرسانی کنید

نوشیدن آب جهت دردها و پرسشها فراوانی بافایده و مهم هست. یکی از مشکلاتی که با آب برطرف می شود نفخ معده هست. به گفته متخصصان هر فردی باید هر روز دست کم ۸ لیوان آب بنوشد.

تامین آب بدن راحت ترین روش جهت کم کردن نفخ شکم و معده است بعد در این کار تنبلی نکنید.

واژه های کلیدی: باکتری | تولید گاز | خوردن غذا | غذا خوردن | مواد غذایی | رژیم غذایی | مواد غذایی | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs